(LOST) ENVIRONMENTS
#de Ob Klimawandel, verlorene Erinnerungen oder die Veränderung von Lebensräumen
– dieses Kurzfilmprogramm handelt vom Verlust der Welt, wie wir sie kennen.
Losing Flowers For All Occasions, Overflow, Aura und WATER beschäftigen sich kunstvoll mit der Fragilität unseres Planeten und den zerstörerischen Auswüchsen der Überproduktion. WHEN THE WORLD COMES TO AN END, I WILL HAVE LOVED YOU geht noch einen Schritt weiter und zeichnet ein dystopisches Szenario eines sinnlosen digitalen Weiterlebens nach dem Tod. Im Animationsfilm Saturation wird der exzessive Tourismus angeprangert und Saving Some Random Insignificant Stories ist eine biografische Kartografie im elterlichen Keller, der von einer Überschwemmung verwüstet wurde. The House of Loss erzählt von demenzkranken Menschen in einem Altersheim und deren Entfremdung von der Welt, während I still remember Erinnerungen an ein Leben während des Zweiten Weltkriegs in Budapest nachspürt.
Tickets kaufen
Losing Flowers For All Occasions, Overflow, Aura und WATER beschäftigen sich kunstvoll mit der Fragilität unseres Planeten und den zerstörerischen Auswüchsen der Überproduktion. WHEN THE WORLD COMES TO AN END, I WILL HAVE LOVED YOU geht noch einen Schritt weiter und zeichnet ein dystopisches Szenario eines sinnlosen digitalen Weiterlebens nach dem Tod. Im Animationsfilm Saturation wird der exzessive Tourismus angeprangert und Saving Some Random Insignificant Stories ist eine biografische Kartografie im elterlichen Keller, der von einer Überschwemmung verwüstet wurde. The House of Loss erzählt von demenzkranken Menschen in einem Altersheim und deren Entfremdung von der Welt, während I still remember Erinnerungen an ein Leben während des Zweiten Weltkriegs in Budapest nachspürt.
Tickets kaufen
Losing Flowers For All Occasions, Meetra Javed, 2022, US, 2 Min
Overflow, Carla Nora Bambauer, 2022, AT, 2 Min
Aura, Also Sisters, 2021, ES, 4 Min
WATER, Raul "Robin" Morales Reyes, 2022, MX, 5 Min
WHEN THE WORLD COMES TO AN END, I WILL HAVE LOVED YOU, Gloria Gammer, 2022, AT, 15 Min
Saturation, Lucija Bužančić, 2022, HR, 10 Min
Saving Some Random Insignificant Stories, Anna Vasov, 2022, AT, 14 Min
The House of Loss, Jinkyu Jeon, 2022, JP, 10 Min
I still remember / Még emlékszem, Flora Chilton, 2021, HU 7 Min
#en Climate change, lost memories, and changing environments: This selection of shorts is about the loss of the world as we know it.
Losing Flowers For All Occasions, Overflow, Aura and WATER focus on the fragility of our planet and the destructive excesses of overproduction in an artful manner. WHEN THE WORLD COMES TO AN END, I WILL HAVE LOVED YOU takes it a step further and depicts a dystopian scenario of a senseless, digital afterlife. The animated film Saturation lovingly denounces over tourism, and in Saving Some Random Insignificant Stories, biographical mapmaking takes place in a parental basement, which was devastated by a flood. The House of Loss recounts the stories of people with dementia in a nursing home and their alienation from the world, while I still remember follows the traces of a life in Budapest during the Second World War.
Buy tickets
Overflow, Carla Nora Bambauer, 2022, AT, 2 Min
Aura, Also Sisters, 2021, ES, 4 Min
WATER, Raul "Robin" Morales Reyes, 2022, MX, 5 Min
WHEN THE WORLD COMES TO AN END, I WILL HAVE LOVED YOU, Gloria Gammer, 2022, AT, 15 Min
Saturation, Lucija Bužančić, 2022, HR, 10 Min
Saving Some Random Insignificant Stories, Anna Vasov, 2022, AT, 14 Min
The House of Loss, Jinkyu Jeon, 2022, JP, 10 Min
I still remember / Még emlékszem, Flora Chilton, 2021, HU 7 Min
#en Climate change, lost memories, and changing environments: This selection of shorts is about the loss of the world as we know it.
Losing Flowers For All Occasions, Overflow, Aura and WATER focus on the fragility of our planet and the destructive excesses of overproduction in an artful manner. WHEN THE WORLD COMES TO AN END, I WILL HAVE LOVED YOU takes it a step further and depicts a dystopian scenario of a senseless, digital afterlife. The animated film Saturation lovingly denounces over tourism, and in Saving Some Random Insignificant Stories, biographical mapmaking takes place in a parental basement, which was devastated by a flood. The House of Loss recounts the stories of people with dementia in a nursing home and their alienation from the world, while I still remember follows the traces of a life in Budapest during the Second World War.
Buy tickets